Klaswerking lager

Onze kinderen staan centraal en dit vertaalt zich volledig in onze manier van lesgeven. We nodigen onze kinderen uit om deel te nemen aan hun eigen leerproces. Dit doen we door hen actief te betrekken bij de lessen. In de voormiddag komen de wiskunde en taalvakken aan bod. Leerlingen leren stapsgewijs zelfstandig aan de slag te gaan. In het eerste leerjaar leren de kinderen lezen, schrijven en rekenen. Dit gebeurt op een zeer gestructureerde en specifieke manier. Wij gebruiken hier de methoden van Et en de Letterfabriek voor taal en Wiskanjers voor wiskunde. Regelmatig oefenen de kinderen in verschillende hoeken waar er opdrachten liggen. We stimuleren het zelfstandig werken maar ook het samenwerken in de groep.

Vanaf het derde leerjaar leren de kinderen werken met een dagplanning. De vastgelegde instructiemomenten zorgen ervoor dat leerlingen die nood hebben aan extra uitleg, deze kunnen krijgen. Andere leerlingen die de leerstof beheersen kunnen verder werken aan de opdrachten. Op deze manier kunnen we beter inzetten op het behalen van de maximale leerwinst voor elk kind individueel.

De grote dubbele deuren tussen de klassen van L3,L4,L5 en L6 geven de leerkrachten de mogelijkheid om met dubbel zoveel Leer-Kracht voor de klas te staan! Met team-teaching technieken staan leerkrachten nu niet meer alleen voor de klas maar werken zij met dubbele kracht! In de namiddag werken onze leerlingen voor wereldoriƫntatie en muzische vorming in verschillende ateliers.